El nostre blog

Trucs per cuidar l’alimentació al Nadal

Trucs per cuidar l’alimentació al Nadal

S’acosta el Nadal, i junt amb ell, el fred, els llums dels carrers, les trobades amb la família i amb els amics.

Són temps d’il·lusió, de regals, d’àpats desmesurats i també de bons propòsits!

Es tracta d’anar compensant per tal de no augmentar els quilos o desequilibrar l’alimentació, amb totes les les seves conseqüències …

S’ha de tenir present:

Cuidar el picoteig quan estem cuinant àpats nadalencs; si tenim gana, millor preparar-se un platet amb aperitius lleugers (cherrys, pastanaga, escopinyes, crema de verdures ….).

Vigilar amb els segons plats (sempre replets de carns vermelles). Pensar en plats de peix, gall d ‘indi, canelons de marisc o de verdures… així evitarem un excés de greixos saturats i colesterol.

De primers plats, innovar i pensar plats lleugers, amanides divertides amb marisc, verdures farcides, brotxetes de verdures amb reducció de vinagre balsàmic…
A l’hora dels postres es tracta de comprar els necessaris, tallar-los trossos més petits, i fer una tria dels que més agraden! No fa falta menjar de tots els tipus cada dia.

Per no abusar de l’alcohol, podem procurar utilitzar copes més petites, beure a poc a poc i alternar amb aigua, per evitar calories buides. Pel què fa al refrescos, a nivell calòric és millor decantar-se pels sense sucre.

No t’omplis fins a reventar, l’any que vé podrem seguir menjant!

No vagis als àpats familiars sense haver esmorzat. Et serà molt difícil pensar amb el cap.

També pensa en passejar i fer activitat física, la salut no fa vacances.

Per dur a terme les estratègies que et puguin ser útils, si vols dóna la culpa al teu Dietista-Nutricionista, no ens importa.

Si ets coherent amb el què menges per Nadal, a la llista de propòsits del 2014 no farà falta que hi posis el de millorar el pes!

A més, ens podem ajudar amb complements com el Chitosan o Neopuntia que bloquejen l’absorció dels greixos, i ajuden a que no sumem calories extres. Fibres solubles com la glucomana per anar més saciat i controlar més fàcilment.

Un cop passin les festes, podem ajudar a l’organisme a tornar a la normalitat, ajudant amb plantes que ens ajuden a desintoxicar i a drenar com la dent de lleó, la carxofa, l’aloe vera, plantes amargues.

També podem ajudar a recuperar la nostra flora intestinal amb probiòtics o utilitzant kuzu o umeboshi. Aquest últim és molt útil també per ajudar a alcalinitzar l’organisme.

Menja una mica de tot i de tot una mica!
Molt bones festes!

SI VOLS QUE T’AJUDEM A FER UNA PLANIFICACIÓ ESPECÍFICA PER COMPENSAR ELS EXCESSOS DE NADAL, CONCERTA UNA VISITA AMB NOSALTRES!

Anna Gispert i Muñoz, Dietista-Nutricionista nº col·legiada CAT00712