El nostre blog

Cuina un dia i menja cinc

Cuina un dia i menja cinc

El Batch Cooking és una estratègia per combatre la falta de temps en el nostre dia a dia, durant la setmana. Només li hem de dedicar un parell d’hores, màxim 3 per deixar preparat part del que menjarem durant la setmana.

No us atabaleu pensant que heu de fer tots els àpats de la setmana! Siguem realistes, el Batch Cooking ha de ajudar-te a que durant la setmana, estalviïs treball i temps a la cuina i així puguis anar més tranquil/l·la en el teu dia a dia, ajudant-te a menjar més sa i a no caure en males decisions perquè arribes cansat/da a casa sense ganes de cuinar.

Els punts claus perquè funcioni són:

– Revisar el que tenim a casa, tant al rebost com a la nevera
– Planificar els àpats de la setmana
– Fer una llista de la compra del que ens fa falta
– I dedicar-li entre 2-3 hores a cuinar-ho tot

Al principi pot semblar complicat, però si cada setmana ens esforcem a millorar, després tot anirà més rodat.

Per construir els nostres àpats ens basarem en el mètode del plat, inventat per la Universitat de Harvard. Aquest mètode ens diu que en una plat equilibrat, la meitat del nostre plat l’ha de constituir les verdures, un quart les proteïnes i l’altre quart els carbohidrats/fècules.

VERDURES: El primer que farem serà cuinar les verdures (bullides, saltejades, al vapor, al forn, a la brasa i/o deixar les verdures que ens mengem crues llestes per poder menjar) i les podem usar per ser el plat principal, guarnició, truites, per barrejar amb pasta, arròs, estofats…

PROTEÏNES: Aquí entren els ous, carn, peix, llegums, tofu, seitàn, tempeh, heura, soja texturitzada… Com podeu veure, aquests ingredients són més senzills de cuina al moment, però si es vol es pot deixar preparat els ous bullits, peix o carn al forn, tofu amb un saltejat de verdures…

CARBOHIDRATS/FÈCULES: Entenem per carbohidrats tots aquells ingredients que ens aporten energia com la pasta integral, arròs integral, pa integral, patata, moniato, llegums, cuscús, quinoa… Aquest grup és encara més fàcil de preparar i a més a més aguanten molt bé a la nevera.

Amb tot això espero que us animeu a començar el Batch Cooking a casa vostre, ja veurem que us ajudarà molt en estalviar temps i a menjar de manera més saludable 🙂

I si encara necessiteu més idees sempre ens podeu contactar per concretar una cita amb les nostres nutricionistes, elles estaran encantades en ajudar-vos!

×