El nostre blog

Pal·liar els efectes de la calor a través de l’alimentació

Pal·liar els efectes de la calor a través de l’alimentació

Les temperatures altes i la calor poden produir una pèrdua de líquids i sals minerals necessaris per a l’organisme. Per evitar-ho és important veure aigua sovint i evitar els aliments calòrics i les coccions altes.

Amb l’arribada de l’estiu i la calor no som tan estrictes amb l’alimentació i els horaris. Però és important portar una dieta sana i equilibrada com la mediterrània, que es pot adaptar a les característiques de cada persona.

Segons Anna Gisbert, Nutricionista “Cal fer una dieta equilibrada, mediterrània, pots fer-ho bé de diferents maneres ja que permet adaptar-se a cada persona, sexe, estil de vida, tipus d’esport, objectius, família, etc”.

Els efectes de la pujada de les temperatures es poden pal·liar canviant alguns hàbits en l’alimentació.

La nutricionista Anna Gisbert ens dóna alguns consells: “Primer de tot hidratar-nos, que és important sempre; desprès utilitzar coccions i aliments que s’adeqüin a aquesta època. Es recomana utilitzar cereals integrals, llegums, proteïnes completes, amb la seva freqüència de consum adequada, en coccions mes lleugeres com saltejats, bullits, macerats, amanides… pujar el consum de fruites que son aliments energèticament expansius que dispersen la calor, sempre hi ha una adaptació al clima.”

Les temperatures altes i l’excés de calor poden produir una pèrdua de líquids i sals minerals necessaris per a l’organisme. Aquest fet pot agreujar una malaltia crònica o provocar deshidratació i esgotament. Si l’exposició a temperatures tan elevades es perllonga, es pot patir un cop de calor. Per evitar-ho és important beure aigua sovint i també evitar els aliments molt calòrics i les coccions altes.

VEURE VIDEO DE LA NOTICIA

Font original: Terrassa Digital

×